013 33 13 26 13 - 14

رشد موهای زائد یک‌شکل زیبایی هم در آقایان و خانم‌ها محسوب می‌شود. در خانم‌ها این مناطق شامل: صورت، زیر بغل، ناحیه بیکینی و دست ‌و پاها و در آقایان در نواحی سینه، پشت، گردن و گوش‌ها می‌باشد.
پس از تایید FDA آمریکا در سال 1995 میلادی مبنی بر این‌که حذف دائمی موهای زائد توسط لیزر بدون خطر می باشد، استفاده از آن به پرطرفدارترین روش‌ها در کل دنیا تبدیل‌شده است.
از این روش می‌توان هم در مصارف زیبایی و هم در مواردی که پرمویی جنبه‌ی هورمونی دارد استفاده کرد به‌شرط آن‌که بیماری زمینه‌ای هم‌زمان درمان شود.


اساس لیزر برای حذف موهای زائد از طریق تبدیل انتخابی انرژی نورانی به انرژی حرارتی صورت می‌گیرد بدین معنی که می‌توان انرژی لیزر که نوعی نور تقویت‌شده است توسط یک ماده جذب کنند. که در اینجا ملانین که رنگدانه سیاه‌رنگی است به‌صورت انتخابی جذب‌شده و طبق قوانین فیزیکی که انرژی از بین نمی‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. این انرژی پرتوان در ملانین پیاز مو به انرژی حرارتی تبدیل گشته و به صورت ظریف و دقیق باعث از بین رفتن اجزای قابل رشد مو می‌گردد.


لازم به ذکر است که برای حصول نتایج بهتر و همچنین جلوگیری از عوارض احتمالی مانند سوختگی نقش پزشک بسیار حائز اهمیت است و این وظیفه اوست که ایستی پارامترهای دستگاه را به‌گونه‌ای صحیح تنظیم کند که بهترین نتیجه حاصل گردد.
جدا از نقش پزشک در استفاده صحیح از لیزر نوع دستگاه و کشور سازنده نیز بسیار حائز اهمیت و غیرقابل‌انکار می‌باشد.

لیزر الکس سرد کوترا  بهترین برای لیزر موهای زائد


لیزر الکس سرد کوترا ساخت کشور آمریکا بدون شک بهترین و البته گران‌ترین لیزر در کل دنیا جهت حذف موهای زائد محسوب می‌شود به دلایل زیر:
1- دارا بودن هم‌زمان دو لیزر یعنی ‌الکساندرایت با طول‌موج 755 نانومتر جهت پوست‌های روشن یعنی ‌تیپ 35 و ایزینگ با طول‌موج 1064 برای پوست‌های تیره یعنی ‌تیپ 6-4 که پزشک را قادر می‌سازد تمام تیپ‌های پوستی را بدون عوارض مورد درمان قرار دهد.
2- دارا بودن تکنولوژی برتر در سیستم خنک‌کنندگی که از نوع کنتاکت یا تماسی بوده که نقش اساسی در جلوگیری از درد و عوارض احتمالی ناشی از لیزر ایفا می‌کند و لیزرهایی که در سیستم پرتاب باد خنک یا اسپری خنک استفاده می‌کنند. عملاً کارایی چندانی ندارند مضاف بر آن‌که اسپری خنک باعث آلودگی محیط نیز می‌شود.
3- انرژی ساطع‌شده توسط دستگاه همواره یکنواخت بوده و بدون نوسان می‌باشد و این فاکتور بسیار اساسی درمان موفق محسوب می‌شود. دستگاه‌های دیگر چنین توانایی را ندارند یا کم‌وبیش دارند.
حال سخنی هرچند کوتاه در مورد تعداد جلسات و فاصله جلسات لیزر و حذف موهای زائد
این موارد بیشتر وابسته به فازهای رشد و خواب مو دارد.


ازآنجاکه لیزر موهایی که حاوی ملانین در پیاز مو هستند را می‌تواند هدف قرار دهد و این شامل تنها موهای در حال رشد یا آناژن می‌شود درصد موهای در حال رشد در هر جلسه، تعداد جلسات را تعیین خواهد کرد بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که در بهترین شرایط در تنها 30%-20 از موهای در حال رشد هستند لذا تعداد جلسات چیزی در حدود 6-5 جلسه بیشتر نخواهد بود.
از طرف دیگر ناحیه بین جلسات در ارتباط مستقیم به فاز خواب یا کلاژن دارد یعنی زمانی که طول می‌کشد که موهای در حال خواب‌ جای خود را به موی در فاز رشد یعنی آناژن بدهند که بررسی‌ها نشان داده‌اند که در صورت این پروسه در یک ماه و در بقیه جاهای بدن حداقل در 2 ماه صورت می‌گیرد لذا می‌توان صورت را با فاصله زمانی 1 ماهه لیزر نمود. درصورتی‌که در بقیه جاها مانند زیر بغل و بادی حداقل بایستی فاصله 2 ماهه را رعایت نمود. ولی به نظر بنده فاکتور بهتر همان درآمدن یا نیامدن موها می‌باشد. به‌طوری‌که حتی پس از گذشت 2 ماه در زیر بغل مویی مشاهده نشد می‌توان باز لیزر را به عقب انداخت.
پس دوستان عزیز ملاحظه فرمودید که با رعایت اصول کار که هم به دانش پزشک و هم نوع استفاده پزشک دارد می‌توان بهترین نتیجه را به دست آورد.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code