013 33 13 26 13 - 14

توکسین بوتولینوم که به (بوتاکس) مصطلح است یک سم عصبی پروتئینی است که توسط باکتری کلستریدم بوتولنیوم تولید می شود زمانی که مقادیر اندک بوتاکس به عضلات هدف تزریق شود به دلیل مهار آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله باعث کاهش انقباض عضله شده و چین و چروک های نواحی تحت درمان را صاف می کند.

بوتاکس تنها درمان مورد تأیید FDA آمریکا (سازمان غذا و داروی آمریکا) برای چین و چروک های دینامیک می باشد یعنی چین و چروک هایی که در اثر حرکت عضلات ایجاد می شوند و از سنین 18-65 سال مورد تأیید FDA آمریکا است.

البته در مورد هیپرهیدروز (تعریق بیش از حد) ناحیه زیر بغل نیز تأییده FDA آمریکا دارد.

قابل ذکر است که باکتری کلستریدم تولید هشت سروتیپ پروتئین می کند که ما از نوع A آن در مصارف زیبایی و پزشکی استفاده می کنیم که از همه نیز قوی تر است.

تنها 3 نوع توکسین بوتولیسم آ (A) مورد تأیید FDA آمریکا می باشد که به ترتیب عبارتند از :

1- بوتاکس که توسط شرکت آمریکایی آلرگان (Alergan) ساخته شده و در سال 2002 تأییده گرفت و به دلیل عدم روابط در ایران موجود نمی باشد.

2- دیسپورت (Dysport) که توسط شرکت انگلیسی ساخته شده و در سال 2009 تأییده آمریکا گرفت.

3- و سرانجام بوتاکس زومین (Xeomin) ساخت شرکت آلمانی که در سال 2011 تأئیدیه آمریکا را گرفته است. تأکید می کنم هیچ بوتاکس دیگری مجوز FDA آمریکا را نداشته و تزریق آن می تواند خطرات بالقوه خطرناکی داشته باشد. این بوتاکس های Fake و تقلبی اکثراً چینی بوده و بعضی از کلینیک ها حتی به عنوان بوتاکس کانادایی به بیماران نگون بخت تزریق می کنند. همان طور که اشاره شد به جز بوتاکس ساخت کشور آمریکا که در ایران موجود نمی باشد 2 نوع بوتاکس معتبر دیگر در کیلینیک زیبایی دکتر فیاض مقدم موجود بوده و تنها از این دو نوع برند برای بیماران عزیز مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از مزایای فراوان یک بوتاکس خوب و استاندارد بهره مند شوید. 

به اشتراک بگذارید:

نظرات شما:

nasim 20 تیر 1398 ساعت 03:04

من بوتاکس دیسپورت انجام دادم ولی روی خطهای اخم من بی تاثیر بود یعنی کماکان میتونم اخم کنم ولی با شدت کمتری .مشکل از چی میتونه باشه؟

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code