013 33 13 26 13 - 14

روش‌های متنوعی از گذشته تا کنون مانند: مواد شیمیایی، کرایوتراپی، ایجاد گرما و حرارت، لایه برداری و .... برای از بین بردن لک و تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرکدام از این روش‌ها با ریسک‌هایی از جمله ایجاد اسکار(جوشگاه) و اختلالات رنگدانه‌ای همراه هستند. میزان جواب دهی آن‌ها نیز به نسبت تکنیک به کار گرفته شده متفاوت است. لیزر کیوسوییچ آخرین و برترین روش از بین بردن تاتو و خالکوبی است و انقلابی در این زمینه به وجود آورده است. این لیزر با انتقال انرژی به رنگدانه‌های لک و تاتو آن‌ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می‌کند و این ذرات ریز یا از سطح پوست خارج گشته و یا از طریق سیستم ایمنی بدن یعنی ماکروفاژها دفع می‌شوند.

لیزر کیوسوییچ Nd:YAG طول موج 1064 و 532 نانومتر را تولید می‌کند. با تنظیم پهنای پالس این لیزر در اندازه بسیار کوتاه در حد 5 نانو ثانیه و انتقال انرژی بسیار زیاد در این پهنای پالس به موثر ترین انرژی مورد نیاز برای جذب توسط رنگدانه های تاتو و لک های پوستی دست می‌یابیم و عوارض ناشی از رفع لک و تاتو به شکل چشمگیری بسیار کاهش می‌یابد. به بافت‌های سطح پوست و اطراف رنگدانه آسیب نمی‌زند.

این لیزر برای درمان انواع لک‌های سطحی و عمقی مانند کک و مک، لک‌های حاملگی، ملاسما، کلاسما، لک‌های ناشی از بروز پیری پوست و ... و هنچنین از بین بردن موثر تاتو و خالکوبی با رنگ‌های آبی، آبی تیره، مشکی، قهوه‌ای، قرمز تیره استفاده می‌شود. زمانی که لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود بلافاصله بافت محل مورد نظر سفید می‌شود که بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه بعد محو می‌شود. پس از درمان توصیه‌ها و مواردی باید توسط بیمار رعایت شود که توسط پزشک تعیین می‌گردد. از جمله آن که پس از درمان از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خودداری شود و در صورت ایجاد التهاب از کرم‌های ترمیم کننده استفاده گردد. البته شرح حال عمومی از بیمار گرفته می‌شود و متناسب با آن درمان توسط پزشک صورت می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code