013 33 13 26 13 - 14

در حال حاضر بهترین انتخاب موجود برای رفع موهای زائد لیزر الکس سرد کوترا می باشد، دلایل این ادعا را در مطلبی که توسط دکتر فیاض مقدم در زیر آمده است دنبال کنید...

لیزر الکس سرد کوترا بهترین انتخاب با کمترین درد و بیشترین تاثیرگذاری در یک جلسه

رشد موهای زائد یک مشکل زیبایی در خانم ها و آقایان محسوب می شود، در خانم ها این مناطق شامل صورت، زیر بغل، ناحیه بیکینی و دست و پاها و در آقایان در نواحی سینه، پشت، گردن و گوش ها می باشد.

پس از تایید FDA  آمریکا در سال 1995 میلادی مبنی بر حذف دائمی موهای زائد توسط لیزر، استفاده از آن به پرطرفدارترین روش ها در کل دنیا تبدیل شده است.

از این روش می توان هم در مصارف زیبایی هم در مواردی که پرمویی جنبه هرمونی دارد استفاده کرد، به شرط آنکه بیماری زمینه ای همزمان درمان شود.

از لیزر برای رفع موهای زائد از طریق تبدیل انتخابی انرژی نورانی به انرژی حرارتی صورت می گیرد، بدین معنی که انرژی پرتوان لیزر که نوعی نور تقویت شده است توسط یک ماده جذب کننده که در اینجا ملانین قهوه ای- سیاه رنگ است به صورت انتخابی جذب شده و طبق قوانین فیزیک که انرژی از بین نمی رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود، این انرژی پر توان در ملانین پیاز مو به انرژی حرارتی تبدیل گشته و به صورت ظریف و دقیق باعث از بین رفتن اجزای قابل رشد مو می گردد.

لازم به ذکر است که برای حصول نتایج بهتر و همچنین جلوگیری از عوارض احتمالی مانند سوختگی نفش پزشک بسیار حائز اهمیت است و این وظیفه اوست که بایستی پارامترهای دستگاه لیزر رفع موهای زائد را به گونه ای صحیح تنظیم کند که بهترین نتیجه حاصل گردد.

جدا از نقش پزشک در استفاده صحیح از لیزر، نوع دستگاه و کشور سازنده نیز بسیار حائز اهمیت و غیر قابل انکار می باشد.

لیزر الکس سرد کوترا ساخت کشور آمریکا بدون شک بهترین و البته گران ترین لیزر در کل دنیا جهت حذف موهای زائد محسوب می شود که هم اکنون برای اولین بار در استان گیلان و شهر رشت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است از دلایلی که این لیزر را در صدر می نشاند میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دارا بودن همزمان دو نوع لیزر یعنی الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر جهت پوست های روشن یعنی تیپ های 1 تا 3 و اندیگ با طول موج 1064 برای پوست های تیره یعنی تیپ 4 تا 6 که پزشک را قادر می سازد تمام تیپ های پوستی را بدون عوارض مورد درمان قرار دهد.
  • دارا بودن تکنولوژی برتر در سیستم خنک کنندگی که از نوع کنتاکت یا تماسی بوده که نقش اساسی در جلوگیری از درد و عوارض احتمالی ناشی از لیزر ایفا می کند و لیزرهایی که از سیستم پرتاب باد خنک یا اسپری خنک استفاده می کنند، عملا عملا کارایی چندانی ندارند مضاف بر آن اسپری خنک باعث آلودگی محیط نیز می شود.
  • انرژی ساطع شده توسط دستگاه همواره یکنواخت بوده و بدون نوسان می باشد و این فاکتور بسیار اساسی در درمان موفق محسوب می شود و دستگاه های دیگر چنین توانایی را ندارند یا کم و بیش دارند.

رفع موهای زائد با لیزر کوترا

حال سخنی هرچند کوتاه در مورد تعداد جلسات و فاصله جلسات رفع موهای زائد با لیزر که این موارد بیشتر وابسته فازهای رشد و خواب مو دارد.

از آنجایی که لیزر تنها موهایی که حاوی ملانین در پیاز مو هستند را می تواند هدف قرار دهد و این شامل تنها موهای در حال رشد یا آناژن می شود، درصد موهای در حال رشد در هر جلسه تعداد جلسات را تعیین خواهد کرد بررسی های صورت گرفته نشان داده است که در بهترین شرایط در هر جلسه تنها 20 تا 30 درصد از موها در حال رشد هستند لذا تعداد جلسات چیزی در حدود 5-6 جلسه بیشتر نخواهد بود.

از طرف دیگر فاصله بین جلسات ارتباط مستقیم به فاز خواب یا تلوژن دارد یعنی زمانی که طول می کشد که موهای در حال خواب جای خود را به موهای در فاز رشد یعنی آناژن بدهند که بررسی ها نشان داده اند که در صورت این پروسه در یک ماه و بقیه جاهای بدن حداقل در 2 ماه صورت می گیرد لذا میتوان صورت را با فاصله زمانی 1 ماهه لیزر نمود در صورتی که بقیه جاها مانند زیر بغل و بدن حداقل بایستی فاصله 2 ماهه را طی نمود، اما به نظر بنده فاکتور مهمتر همان در آمدن یا نیامدن موها می باشد به طوریکه حتی اگر پر از گذشت 2 ماه در زیر بغل مویی مشاهده نشد می توان باز لیزر را به عقب انداخت.

پس دوستان عزیز ملاحضه فرمودید که با رعایت اصول کار که هم به دانش پزشک و هم به نوع دستگاه مورد استفاده پزشک دارد می توان بهترین نتیجه را بدست آورد.

 

آدرس کلینیک دکتر فیاض مقدم: رشت، چهار راه گلسار، ساختمان دانا، طبقه ششم

 

توضیحات بیشتر را میتوانید در ویدئو های زیر مشاهده نمایید

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code