013 33 13 26 13 - 14
رفع سلولیت
16 اسفند 95 چاپ

رفع سلولیت در کلینیک زیبایی دکتر فیاض مقدم

سلولیت یک اصطلاح ساده است که ظاهر برآمده ناشی از تجمع چربی در بدن را نشان می دهد. این مشکل یک بیماری واقعی نیست، اما شرایطی است که در نتیجه تجمع سلول های چربی و سایر فاکتورهای مانند آن در بدن ایجاد شده و باعث ایجاد ظاهر سلولیت می شود. گاهی اوقات سلول های چربی بیش از حد رشد کرده و باعث می شود فیبرهای کلاژن اطراف آن خم شوند. به این ترتیب پوست روی محل تجمع سلولیت جمع می شود. در بدن انسان سه لایه چربی وجود دارد. به هر حال، سلولیت در لایه ای که به سطح نزدیک تر است، ایجاد می شود. با بالا رفتن سن، پوست بیمار به تدریج نازک شده و به همین خاطر سلولیت (فرو رفتگی پوست ران) در بدن بیمار راحت تر مشاهده می گردد.

گاهی اوقات سلول های چربی می توانند به بافت های پیوندی (فیبرهای کلاژن) فشار وارد کنند و به این ترتیب فضای کمتری برای سیستم تخلیه لنفاوی برای خلاص شدن از مایعات، چربی، و سموم بدن باقی می ماند. به این ترتیب چربی موجود در این لایه به خوبی به رژیم غذایی یا تمرین های ورزشی واکنش نشان نخواهد داد.

درمان با لیزر

لیزر یک تکنیک درمانی دارای حداقل سطح تهاجم می باشد که به منظور تخریب سلول های چربی و شرایط مختلف ناشی از سلولیت بر روی پوست طراحی شده است. این روش درمانی بدون شک دارای سطح تهاجم کمتر از روش لیپوساکشن است و بطور خاص از آن برای اهداف زیبایی بدن استفاده می شود. امروزه استفاده از این روش به منظور بهبود مشکلات ناشی از سلولیت و درمان علائم ناشی از آن بر روی پوست، در حال گسترش روز افزون می باشد. در این روش پس از بی حسی موضعی بیمار، یک فیبر لیزر (به قطر یک میلی متر) به بافت آسیب دیده در نتیجه سلولیت وارد می شود.

این فیبر می تواند اجزای سلول های چربی که باعث ایجاد سلولیت شده را تجزیه کند و باعث شود چربی جامد به مایع تبدیل شده و یک ماده روغنی در محل درمان ایجاد شود. این مایع روغنی به آرامی توسط بدن جذب شده یا بطور طبیعی دفع می شود. علاوه بر این می توان مایع ایجاد شده را از طریق فرآیند ساکشن از محل خارج کرده و ظاهر پوست آسیب دیده به خاطر سلولیت را اصلاح نمود.

علاوه بر این لیزر می تواند بر روی سطح پوست بیمار استفاده شده و منجر به تسهیل فرآیند کاهش علائم سلولیت و صاف شدن ناحیه آسیب دیده پوست شود. به این ترتیب با استفاده از روش لیزر می توان به اهداف درمانی و زیبایی مورد نظر بیمار دست پیدا کرد و ظاهر مناسبی را برای بیمار مبتلا به سلولیت ایجاد نمود.

مزوتراپی
این روش درمان تزریقی به نام مزوتراپی می تواند منجر به بهبود فرآیند چرخش خون در مویرگ ها، حل شدن و از بین رفتن سلول های چربی، بهبود وضعیت بافت های فیبری پیوندی، و نیز بهبود عملکرد سیستم تخلیه لنفاوی شود. مزوتراپی یک فرآیند درمان است که در آن از تزریق مواد طبیعی همچون ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، و هومئوپاتی یا داروهایی که می توانند دارای تاثیرات درمانی مختلف بر وضعیت مشکل باشند و باعث کاهش سلولیت شوند، استفاده می شود. در این حالت یک مجموعه از تزریق های کوچک درون پوستی در زیر پوست بیمار استفاده می شود.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز در این حالت بستگی به شرایط بیماری دارد. این تزریق ها با توجه به تشخیص پزشک، ناحیه تحت درمان، و انتظارات بیمار انجام می شود. بیمارانی که از روش مزوتراپی استفاده می کند حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای یک مجموعه تزریق در مطب پزشک نیاز دارند.

رایج ترین تاثیر جانبی مزوتراپی ایجاد لکه های سیاهی و کبودی بر روی پوست، احساس سوزش برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ناراحتی ملایم تا متوسط برای ۱ تا ۵ روز، و احتمال ایجاد عفونت در موارد نادر مشابه سایر انواع تزریق ها است. تمام بیماران می توانند در همان روز درمان به محل کار خود باز گردند.

 

آدرس کلینیک زیبایی: رشت - چهار راه گلسار-نرسیده به پل بوسار- ساحتمان پزشکان دانا - طبقه 6- واحد 65

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code